«یا لطیف»

انجمن‌ها کلاس‌های اضافه‌ای هستند که در موسسه خرد (که من فعلا مشغول کار در آن هستم) یک زنگ از هفته را به خود اختصاص می‌دهند. هر کدام از دانش‌آموزان از سال ششم به بعد باید یک انجمن انتخاب کند و در پایان سال یک پروژه تحویل بدهد که حاصل کار آن سالش در انجمن خواهد بود.

امسال معلم انجمن کامپیوتر مدرسه من و یک نفر دیگر از همکارهایم بودیم. تصمیم گرفتیم محتوای درسی‌مان آموزش بازی سازی از طریق زبان جاواسکریپت باشد. خودم در زمینه‌ی بازی‌سازی تجربه داشتم ولی با زبان جاواسکریپت کار نکرده بودم. بنابراین اولین ریسکی که برایم داشت یاد گرفتن یک زبان برنامه‌نویسی جدید بود.

تقریبا یک یا دو جلسه جلوتر از بچه‌ها بودم. بعد از گذشت ۲-۳ جلسه یک چالش جدید اضافه شد که پیدا کردن یک framework مناسب برای کار کردن بود. (اگر متوجه اصطلاحات تخصصی متن نمی‌شوید نگران نباشید! توضیح دادن این موضوعات تنها به دلیل شرح دادن چالش‌های کار است) خودم استرس زیادی برای آموزش مباحثی داشتم که خودم تا به حال با آنها به صورت حرفه‌ای کار نکرده بودم. می‌ترسیدم در اواسط کار با چالش‌هایی مواجه شویم که راه حلی برای آنها پیدا نکنیم.

اما به هر صورت یک framework که به نظر کارآمد می‌رسید را انتخاب کردیم و کار را شروع کردیم...